söndag 1 november 2009

Shululuu!

Nu är höstlovet snart förbi. Vad har man gjort egentligen...? Här kommer en resumé xD

Måndag: Gjorde absolut ingenting. Kollade på Sällskapsresan II på SFkanalen. Men det var väl typ det jag gjorde.

Tisdag: Åkte fram till Forserum och va en stund med Elin, Mac och Nikk. Men annars inte så mycket.

Onsdag: Var och såg "This is it" i Jönköping med Elin, Anna, Mac och Nikk. Riktigt bra film. Blev även lite shopping innan filmen. Det skulle bara bli en fundation, men det blev fundation och en tröja. Jag blev riktigt kär. Det är lite The Black Parade känsla över den. I love it. Sen så köpte jag skivan This is it också. Jag har shoppingproblem (A). Efter diskussioner om vart vi skulle äta så blev det tåget tillbaka till Forserum och pizza på Florens. Sen en sväng till Konsum för att införskaffa mentos och cola light och sen bar det av ner till Liljevägen och Maccans hus. Elin kom dock senare för hon var tvungen att leta madrasser och dumpa av Anna xD. Övernattning i Maccans garage. Vi såg på Bilar och snackade skit xD Somnade väl runt halv 6-6 tiden.

Torsdag: Vaknade vid 13. Inte bra. Frukost, packa i ordning sakerna och sen åka hem. Exprimentet med Mentos och Cola blev uppskjutet tills vidare.

Fredag: Boda Borg med Folk. Riktigt skoj, som alltid. Missöde med tåget hem dock. Tåg från Sävsjö gick 18.24. Vi var nere på stationen vid 18.15. När tåget kommer var det ett InterCity tåg. Vi frågar konduktören om vi kunde åka med det tåget på våra små kort. Han sa nä! Så vi fick vänta till 19.21 då det gick ett tåg vi kunde åka med. Jippie. Det var inte alls kallt *host*.
Sen i Nässjö skulle man upp till morbror i Handskeryd. Var jättetrött så det slutade med att jag nästan somnade i soffan.

Lördag: Vaknade 13.20. Verkligen inte bra. Sen blev det fixa i ordning sig för att gå på hockey, Hv-Brynäs. Hv vann med 3-0 :D Domaren var dum i huvudet. Ett Brynäs-fan hade någon Halloweenmask på sig och skrek bland annat Bränn, Bränn Jerusalem (för er som inte vet det så kallas Jönköping för Smålands Jerusalem). Dagens citat kommer dock från de 10-åriga pojkar som satt bakom mig. "Ut med domarn och in med Nalle Puh!" I agreed!
Sen på kvällen blev det Folk hos Mac. Filmkväll med Twilight och Sleepy Hollow. Kanonkul!

Söndag: Dagen har bara börjat. Den är 11.08 och jag gick upp 09.45 *stolt*. Ska ner och äta frukost nu och sen plugga. Se reprisen på Körslaget vid 13.30. Får se om jag ser lite på Idol också :P Det kommer inte bli något pluggande, jag lovar.

Pusshej <3

Inga kommentarer: