måndag 23 november 2009

Say it with a smile

Måndagen har bestått av matte där jag insåg varför det heter ett polynom och inte en polynom. Nu gäller det bara att lära sig uttala det.. jag säger fortfarande pylonom 0.0

Dagen blev bara bättre och bättre, det var nämligen dags för samhällskunskap. Innan lektionen satt jag, Johanna och Sofi i klassrummet och diskuterade viktiga saker, så som Twilight och de sjunde Harry Potter filmerna. När lektionen hållt på en stund så blev Sanna sur för att ingen gjort läxan (A) Sen tappade hon en dvd-skiva på golvet. Jag var tvungen att slå händerna för munnen för att inte garva rakt ut. I alla fall så ägnades lektionen mest åt att kladda, kolla vad Johanna kladdade och helt enkelt strunta i att lyssna. Underbart!

Sen var det franska. Verbgenomgång. Samma genomgång man hört x-antal gånger. Men man lyssnade och var aktiv för det. Sen blev det att arbeta med misshandlade barn projektet. Känner på mig att jag och Nikk kommer vara så totalbäst!

I bussen hem var det livat. Massa folk som åkte hem, Emil, Johan, Sofie, Mac, Nikk, Elin och så lilla jag :D Ockuppering av sätena längst bak och en drös med asgarv på det (Y)

Väl i lilla Forserum så hängde jag med Elin hem en timme för att slippa sitta i bilen på Swedoors parkering och vänta på M&P. Där blev det tjöt om killar, julklappar, killar, Folket, killar och hmmm... killar xD

Sammanfattat: Helt okej dag för att vara måndag... oh crap. Jag kom precis på en sak. Jag fyller år på en måndag. Innan vi bytt till VT schemat. Det betyder matte OCH samhäll på min 18-årsdag. Jippie....eller inte!

Peace out!

Inga kommentarer: