fredag 6 november 2009

I'm a cucumber...!

Torsdag:

Som sagt så var det filmtittande igår på morgonen. Gran Torino med bland annat Clintan! Först var den lite seg, men sen blev den asbra. Det sämsta var dock att man fick asont i ben, rumpa och rygg och att slutet var något brutalt.

Efter film blev det bildspelsskapande. Becca, Sofi, Johanna och jag stod först utanför sporthallen i full snöstorm och försökte komma på något att göra. Det ledde till att vi gick till biblioteket för att få idéer. Vi fick den underbara idéen att representera fyra olika länder. England, Tyskland, Frankrike och Sverige. Genom detta kom vi på saker som man förknippar med dessa länder. England=Te, Tyskland=Älggalningar, Frankrike=Pöhö! Sverige=Lagom. Sen sprang vi runt på Konsum, Åhléns, Toy House och Turistbyrån för att hitta inspiration. Jag hittade ett Titanic-pussel. We like! Det blev även en sväng till Thimons för att käka lunch.

Brinell och diverse tekniska strul blev det också. Det började med att Sofi upptäckt att hon fått med sig fel USB-sladd. Paniiik! Ingen hade en sladd som passade så Johanna fick springa och hämta sin dator som vi stoppade in kamerans minneskort i. Problemet var bara att Johannas dator var ca 1x1 mm stor, så man såg inte så mycket. Vi fick den smarta idéen att lägga över bilderna på ett USB och sen använda en riktig dator. Till slut kunde vi börja med bildspelet och resultatet blev riktigt bra! Vårt bildspel blir det som visas för alla på julavslutningen! Hur som helst var det en skojig och flummig dag

Fredag:

Engelska idag. Någon skrev att favoritfilmen var Titanic på sin "Guess who I am". Becca och Sandra nästan skrek EMMY! Men det var ju inte jag :P Så fort någon överhuvudtaget säger Titanic så tror alla att det är jag...förstår inte varför!
Idag har det även blivit flum...igen. Att ha mig, Johanna och Sofi i samma grupp på engelskan var kanske inte helt supergenomtänkt, men kul har vi. Pratade engelska hela lektionen och lite till...faaaast kanske inte om det vi skulle prata om. Näe, samtalsämnena blev istället Harry Potter, skräckfilm, att allt var bättre när vi var små och saker jag totalt har glömt bort vi pratade om xD Sen stod vi utanför A229G och planerade "SPA08 till London". Vi tänker införa ord så som "fika", "bojkotta" och "lagom". Jag och Johanna planerar även psykande av Jenny. Vi ska turas om att gå bakom henne överallt, hela tiden och sjunga. Johanna ska sjunga den underbara "Llama Song" och jag ska sjunga allas vår "Cucumber Song!" Sen så fick jag reda på vad jag fick för omdöme på min jämförelse mellan två spökhistorier. VG+. Där blev min helg förstörd. Jag gjorde ett misstag. Ett misstag man ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG ska göra. Jag skrev telled istället för told! DAMN IT rent ut sagt.

Hur som helst så blev det lite till flum sen när vi satt vid trädet och inväntade svenskan. Den underbara tanken om att slå huvudet i bänken, sitta och vagga, ge upp och springa skrikandes ut från Aulan under matteprovet på torsdag kom fram. Ah, tänk om man inte fick dumma idéer. Vad tråkigt det skulle va!

Sen hade vi då svenska. Inte lika flummigt som det så ofta kan bli med Bengt (jag tycker att vi börjar kalla honom Bengtie Boy! Bara för att vara irriterande xD). Han började dock prata om att Thebe inte låg i Grekland utan i Egypten och idag heter Luxor. Han målade på tavlan. Jättefint. Klassen skrattade. Han berättade en historia, klassen skrattade ända tills det framkom att 19 svenskar och x-antal scweitzare avrättats... Då blev det knäpptyst.

Det är väl ungefär så de två senaste dagarna har sett ut. Tre dagar på raken med flum dessutom :) Nästa vecka har hög press på sig xD

Vad händer om du har en elefant framför dig på bion?
Du missar filmen xD

Vad får man om man korsar en elefant med en känguru?
Stora hål i Australien xD


Pusshej <3

Inga kommentarer: