onsdag 18 november 2009

The house is made of cookies... Let's eat!

Dagen har bestått av in-så, engelska, samhäll och en föreläsning... Ungefär hälften av dagen var kul ^-^ På in-så började min grupp (som fått namnet tre estetare och en samhällare... eventuellt funderar vi på namnet The Loudspeakers istället xD) att spela in. Det gick väl sådär, förutom att någon idiot spelade fel på pianot x-antal gånger xD

Sen var det english time. Idag med en diskussion med våra välplanerade frågor (A). Men det gick faktiskt bra :) Man kom på en fråga i all hast och man kom till och med med några åsikter ibland. Yeey. Vår grupp och grupp 1 fick tjöta först, sen när det var restens tur skulle vi andra göra något... Men jag, Johanna och Sofi gjorde inte det vi skulle gjort utan vi skrev ner en youtube-lista till Sofi och snackade sedan skit som vanligt.
Sedan var det dags för samhäll...yeeey. Våra (a.k.a Sofis, min och Johannas) knappar i huvudet hade som vanligt fastnat på engelska, men efter en stund i den tråkiga atmosfären samhällskunskap ger ifrån sig så pratade vi svenska igen... eller i alla fall en blandning. Själva samhällen var dötrist...jag satt och målade. ^^
En liten rast på en timme då det satt tre galningar vid trädet och sörplade kaffe och definitivt inte löste några världsproblem innan det var dags för föreläsning om Afghanistan. Stan betyder för övrigt plats på persiska. Alltså Afghanistan= Afghanernas plats. Det var ungefär det jag lärde mig xD

Imorgon är det tyskaprov och Emmy har glömt sitt block i skolan. I detta block står de modala hjälpverben. Smart Emmy. Men! Thank God for google. Emmy googlade "modala hjälpverb tyska" och fick fram en sida som heter glosor.eu. Nu har Emmy koll på de modala hjälpverben. Yeeey!
Imorgon är det även matte (jag och Johanna är laddade till tusen...HAHAHAHA) sedan självstudie på historian (vilket betyder håltimme från 11-14...yeeey) och sedan är det franska...

Efter imorgon är det fredag.. Veckans absolut bästa dag =D (Y).

Dagens:
Religionsupptäckt: Gud är en svart, homosexuell judinna
Fråga: Varför kan inte bandy vara som ishockey?¨
Ord: SPA08... alltså spaoeight
Låt: En slemmig torsk-KSMB (lyssna in om du inte hört den xD)

Farmvillenöööööööööööööööööööörd! xD

Pusshej <3 (funderar på att börja köra med något annat som avslutning... typ Peace out xD)

3 kommentarer:

Vince sa...

Samhällen var extra givande idag, eller vad säger du? XD

MATTE IS THE SHIT!

En slemmig torsk är typ världens mest meningsfulla och bästa låt någonsin!
EN SLEMMIG TORSK I EN BRÖDROST!
Jag menar, hallå!? Clever, or what? ^^

För att bandy är så MYCKET bättre än ishockey. Frågan borde istället vara:
Varför kan inte ishockey vara mer som bandy? ^^

Gud ja.. Jadu, jag säger då det.. Epic failure, eller vadå?

Emmy sa...

Samhällen är alltid givande. Ungefär som matten. Varje dag, hela tiden. Skit också att det är ett brott att ljuga när man är under ed...

Jag stoppar upp fingret bakom en tapet, vad är det jag känner jo en klibbig smet! Det är texter som den som löser världsproblemen!

Jag tänker ens inte kommentera påhoppet om ishockey. Jag tänker hålla för öronen och titta åt ett annat håll xP

Vince sa...

Gör så, det blir nog bäst för båda parter!

Och fan för att avlägga ed.. Man kanske kan påstå att man fått tillfällig minnesförlust..stumhet..jag hade något i ögat så jag såg inte..eller det kanske räknas som att ljuga det med? XD

KSMBs texter och mina lösningar, kommer tillsammans skapa världsfred! ^^