onsdag 11 november 2009

"Be yourself don't take anyone's shit and never let them take you alive"

Jag tycker att det är grymt kul att skriva självporträtt, så här kommer ett :P

Jag heter då Emmy Lisa Amalia Petersson och är 17 år. Jag går andra året på SP inriktning språk på Brinell i Nässjö. Jag läser franska, tyska och ryska i skolan samtidigt som jag försöker klämma in lite italienska hemma. Jag är en oerhört klumpig person, men jag skrattar även åt mig själv en hel del så jag bjuder på det. Att skratta är för övrigt inget jag har särskilt svårt för. I min barndom (okej, i åttan) har jag blivit utsatt för mobbning, vilket ledde till att dikter skrevs en hel del. Detta är något jag fortfarande sysslar med. Jag finner mycket tröst i musik, speciellt My Chemical Romance som är ett äckligt bra band. Annan musik som det lyssnas på är Kent, Linkin Park, Coldplay, Michael Jackson och en hel del r&b som typ Beyoncé. Ted Gärdestad är min husgud. Don't mess with Ted! I skolan gillar man engelska och historia mycket. Men språk är ju kul också (döh!) Jag bor i Sjöstorp som ligger 6 km utanför Forserum. Där bor jag med mammut och papput. Det finns tre syskon också, men de bor någon helt annanstans (Anneberg, Nässjö och typ utanför Adelöv). Jag är en äkta nörd. Jag kan allt som är värt att veta om Harry Potter och lite till (i alla fall om man ska tro stora delar av SPA08). Twlight-serien är en annan grej jag är helt förälskad i. Såg trailern för New Moon på tv i måndags och jag slutade nästan att andas. Men jag är töntig och I'm fucking proud of it! Mina bästa sidor är att jag är omtänksam och snäll. Mina sämsta är att jag är sur när jag är trött och hungrig, och då kan jag gnälla väldigt mycket. Åsikter har jag om det mesta, men jag är dålig på att uttrycka dem och placera dem. Det slår ofta slint i huvudet på mig så jag kan säga fel t.ex "hans bils pappa" istället för "hans pappas bil".
Har jag glömt något..? Födelsedag 11 januari, annars är det nog inget :P


Ja, jag har sjukt tråkigt och jag har även matteprov imorgon.

Pusshej <3

Inga kommentarer: