onsdag 31 mars 2010

How can a brid fly without letting go..

Idag är det onsdag om jag inte missminner mig.. Det har varit lite passivt den senaste tiden.

Måndag
Började med 40 minuter naturkunskap där vi bland annat skrattade åt klockan, efter det bar det av till aulan för att lyssna på en föreläsning med paret Jovan och Dina Rajs som överlevde Förintelsen. Gripande och intressant.
Lunch som var pasta och skinksås, som är gott för att vara skolans mat
Efter en timme franska var det dags för SPA08 att ha frågestund med paret Rajs. Mycket trevligt och väldigt synd att det bara var en halvtimme egentligen.

Tisdag
Ryska som var helt okej. Samhäll som var helt okej. KLF där Emelie och Jessica redovisade sin engelska och vi andra satt och pluggade naturkunskap. Efter den 10 minuter långa lunchen så hade vi Naturkunskapsprov. 13 av 25 st av SPA08orna var där. Very good classen ^^ Provet i sig var väl inte så svårt, eller MVGfrågorna var lite kluriga, men G blir det förhoppningsvis ^^
Idrott då det var teori och sen gick jag ut och sprang :)
Tyska där man än en gång konstaterade att jag är bäst xD

Onsdag
Dagen började 8.45 med Sceniskt Musikprojekt. Det var bra, med låtar som Poison, Heaven's on fire, One, Jailhouse Rock m.fl.. Sen kom kraschen. En bild på Nirvana dök upp och jag och Johanna hoppades på Smells like teen spirit och när vi hörde introt blev vi lyriska. Men sen började personen sjunga.. Det lät inte superbra, så jag satt och hoppades på att refrängen skulle bli awesome.. Det blev den inte... Jag ville så gärna byta plats med Kurt Cobain under den låten. Han måste ha vridit sig i sin grav.
Efter slakten av Nirvana kom en bild på Michael upp. Yey nu har de chans att gottgöra detta, tänkte jag och började digga med när They don't care about us drog igång... Tyvärr kom sången in för sent och det gjorde så att hela låten blev förstörd.
Försörd låt nummer tre var Highway to Hell.. Orkar ens inte kommentera!

Sedan blev det matte där Yousef gick igenom något och sen fick man räkna i tio minuter.
Efter det historia där hela klassen kändes lite... passiv ^^

EFter den oerhört "goda" maten (någon gryta, vars vegetariska alternativ smakar kokos) så blev det att dra ner på stan för att fixa lite grejer och sen åka hem ^^ Lovely indeed.

Dagens upptäckt:#1 Jag och Johanna vet alldeles för mycket om Miley Cyrus och Hannah Montana xD
#2 Klassen märkte att jag, Sofi och Johanna hade på oss samma färg (grön) idag. Grattis! Med tanke på att vi hade vitt i måndags och blått igår så.. GRATTIS ^^

Imorgon är det sista dagen innan påsklovet :D


XOXO

Inga kommentarer: