torsdag 18 mars 2010

Dancing in the moonlight

Torsdagen har varit bra fram till nu då jag sa "Hutu" istället för "Tutsi" (Kollar på Vem vet mest och frågan var vilken folkgrupp som utsattes för folkmordet. BAD EMMY)

Dagen har spenderats i skolan (no waaay!) När jag kom in i bussen idag så fick jag en grej av Elin. Öppnade kuvetet (grejen låg i ett kuvert ^^) och drog fram en jättefin bild som hon hade målat igår när hon hade tråkigt. Duktig som hon är så hade hon målat av en bild på oss två från nyårsafton och den var riktigt fin. Den ska ramas in och upp på väggen!

Sen så hade jag tyska.. Där var det som vanligt ^^
Engelska där jag fasade hela lektionen att någon skulle avslöja slutet. Det hände inte...på lektionen. Efteråt gick vi till skåpen och då gick jag och Beccus några steg framför Johanna och Sofi (som har läst ut boken) då säger Sofi någonting om bokens slut.. Så om någon hörde ett NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ ungefär vid 11.25 så var det bara jag ^^ Efter att ha gett Sofi x-antal onda blickar så blev det lunch. Det var gott idag, överbliven korv från igår och stekt potatis. We like!
Sen blev det en stund vid Fikus med kaffe innan det blev samhäll. Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända! :)
På franskan blev det tillbakagivande av proven och ett litet betygsnack. Nöjd med båda två :D När det var 10 minuter kvar av lektionen blev det Harry Potter för hela slanten då Anneli började tjöta om J.K Rowlings namninspiration (Mac bestämde sig för att hålla sitt tal om HP) Det var kul :)

Imorgon är det FREDAG :) Det betyder ryska, svenska, engelska, Fredagsfika vid Fikus och matte :D Film på både svenskan och engelskan. We like.

För övrigt kom vi på något när vi satt vid Fikus.. Tänkte på det innan, men har glömt bort det x)

Boarding School? Ja tack ^^

FRÅGA OM TITANIC PÅ VEM VET MEST! Yey :D Enkel var den också. Vilket var rederiet? Svar: White Star Line!

Nu börjar snart Halv åtta hos mig :)

Hejsvejs :)

Inga kommentarer: