söndag 28 mars 2010

Arise fair sun and kill the envious moon

Ännu en helg har passerat!

LÖRDAG:
Naturplugg i ett par timmar för att sedan fastna vid datorn (varför gör man alltid det??) och sedan iordningfix. Vid 18.30-tiden bar det av till Forserum. När jag kom till Elin var inte hon hemma, däremot var Johan där. Han ringde till Elin som berättade var extranyckeln låg så vi kunde bryta oss in. Efter 10 minuter eller så kom Elin och Marcus som hade varit hos Elins moster för att presentera Marcus för Elins släkt eller nått ^^ Efter ett telefonsamtal så kom Nikke också ^^ Efter att ha kollat på AFV och käkat chips/ostbågar och druckit Påskmust så släckte vi ner alla lampor och tände lite ljus. Det var Earth Hour. Efter en stund lämnade Nikke soffan och försvann. Efter ytterligare en stund försvann Johan och sen så hittade jag dem i trappan där vi stod och drygade oss ett tag innan Elin kom med den underbara idéen att ha böghög i hennes föräldrars säng. Sagt och gjort; alla mer eller mindre sprang till nyss nämnda säng och slängde sig där i. Marcus, Elin, jag och Johan låg uppradade medan Nikke la sig över alla. Kanske inte så smart så här i efterhand, med tanke på att Johan och Elin började kittla mig och Nikke låg med sitt huvud på min mage.. Efter en stund började dock Nikke att känna av sin allergi och vi var tvugna att flytta på oss. Flytten gick till Elins rum där det blev flum.. Kameran kom fram och efter diverse flumbilder och videos så blev det partaj. Musiken skruvades upp och alla blev hyperflummiga... Flumdans is da shiiit ^^ Efter det blev alla helt sega ^^

Sen när alla inte orkade vara kvar så stack killarna hem och jag bestämde mig för att sova hos Elin... Det var nice ^^ Till frukost sen blev det macka, chips och ostbågar.. Tillsammans åt vi upp två skålar som var mellan halvfulla och fulla ^^
Cykel hem där mamma och pappa åkte till Nässjö ungefär direkt efter jag kom hem. Naturplugg då jag gick till köket 7 gånger. Drack massa saft plus att jag smälte choklad och doppade banan i det smälta chokladjoxet.. Det var mums ^^ Lagade också mat och drack ännu mer saft.. I <3 Saft ^^

Nu ska jag ta och skriva på min novell till novelltävlingen om Norden ^^ Måste bli klar, då sista inskickningsdagen är på onsdag.. Tänk om man vinner en resa till Island....? Kommer klara mig galant, jag kan faktiskt säga tung kniv!

Föreläsning om Förintelsen imorn.. Det ska bli intressant

XOXO

Inga kommentarer: