lördag 13 mars 2010

I can be brown, I can be blue, I can be violet sky

Lördag :)

Vaknade id 9.30 och gjorde egentligen inte särskilt mycket fram till klockan 13.30 då man åkte upp till Nässjö för att möta upp med bror, syster 1, syster 2 och en himla massa annat folk (totalt var vi 16 personer allt som allt). Det var nämligen så att syster 1 (more known as Anna) gifte sig med sin Johan i stadshuset. Efter den lååååånga cermonin på ungefär 3 minuter bar det av till Guldgaffeln för mat. Det var gott, menn jag är fortfarande proppmätt (kan i och för sig bero på godiset jag har vräkt i mig i kväll men ändå). Mamma tyckte inte om att jag satt bredvid bror min, då vi har en tendens till att mobba och slå på varandra (mest han som mobbar mig dock) men jag tycker att vi skötte oss bra. Efter ätandet bar det av till Anneberg för kaffe och kaka. När mamma och pappa ville bege sig hemåt så beslutade jag mig för att stanna en stund och sedan åka med syster 2 (more known as Ida) och Jonas hem för att kolla Melodifestivalen med dem. Sagt och gjort. Efter en kort sejour på Willys där bland annat lösgodis i jättesöta burkar inhandlades så bar det av till Idas och Jonas lägenhet för Melodifestivalen. Salem Al Fakir var inte helt oväntat bäst. Han reste sig upp från pianot och gick fram till ett mikrofonstativ, någon annan tog platsen vid pianot, denna någon var ingen mindre än Björn Gustafsson. Snacka om skräll ^^
Jag har även sagt meningen "åh va han är söt" ungefär 1900 gånger på 2 minuter då Alexander Rybak var i bild xD
Resultatet av Melodifestivalen 2010 var att Anna Bergendahl vann.. Skitlåt. Seriöst så fanns det två låtar som var sämre; Pernilla Wahlgren och Peter Jöback. För övrigt så kom fröken Wahlgren sist ;D

Funderar allvarligt på att skjuta mig i foten och fortfarande hoppas på att det blir Salem Al Fakir till som åker till OSLO! :D

Nästa år tycker jag att vi skickar ABBA :) WHO'S WITH ME?

Dagens höjdpunkt var dock att jag hade på mig ett likadant diadem som Elin, 6 år :)

Inga kommentarer: