måndag 11 januari 2010

So far, so good

Andra uppdateringen för dagen. Aktiv kallas det visst. Lev med det.

Skolan idag var seg... Det första man möttes av när man kom upp till skåpen var Bengt kommandes mot en med ett stort (läskigt) leende på läpparna. Han sa grattis x) Ibland skrämmer han mig, men inte så ofta som tur är xP

Dagens första lektion var matematik. Man blev gratulerad på födelsedagen även av Anna. Själva lektionen gick åt att räkna andragradsekvationer. Jag fattade (än så länge) och räknade på bra. Hade dock en liten pratstund med Johanna och Sofi då meningen med denna kunskap diskuterades. Vi kom inte fram till något vettigt svar och mysteriet med andragradsekvationers mening finns kvar.

Efter matten fortsatte meningslösheten att flöda. Samhäll stod på schemat. Det är väl inte direkt någon hemlighet att verken jag, Johanna eller Sofi inte tycker om vår samhällslärare (nobody does) så så fort vi fick chansen flydde vi fältet och sprang alla sex steg till biblioteket. Vår oerhört seriösa grupp utökades med Najma och nu är vi alltså 4 st som kommer göra abslout ingenting de närmsta historia/samhällslektionerna. Ju fler desto bättre heter det ju.
En sak gillar jag dock med Sanna. Hon är så naiv att det nästan skimrar blått omkring henne. Vi lyckades fejkplugga flera gånger. Dock kom vi fram till en bra sak. Jag vill se "Last King of Scotland" och det verkar inte omöjligt innan sommarlovet. Värt att stanna på samhällen bara för det :)

Maten bestod av flötiga köttbullar och något som var misstänkt likt makaroner. Vet dock inte säkert, ska skicka det på analys.

Sen var det franskadags. Nytt kapitel introducerades "Je t'aime" hette det. Emmy goes yeeey! Kärlek är inte riktigt min grej. Visst, jag är romantisk och älskar allt sånt, men har man gillat samma person i 75 år (utan respons så klart) så blir man less på det. Sen så började Anneli berätta om Frankrikes historia. Franska OCH historia, kan det bli mycket bättre? Skulle inte tro det :D

Efter plugget gick jag, Elin, Mac och Nikk ner till Elsie's och fikade. Mums säger jag bara. Slutade med att jag betalade för Nikke för att vi var osäkra på om hans pengar räckte (bättre att ta det säkra före det osäkra) Sen satt vi där och fikade. Jag fick min efterlängtade teckning av Elin som jag önskade mig i 17-årspresent (bättre sent än aldrig :P) och det var en mysig stund med underbara vänner <3

På tåget hem sen så blev det skrattanfall som bara den och jag tror att hela tåget blev glada över att vi klev av vid den första stationen x) Det är något som inte funkar mellan oss och tåg. Det blir bara asgarv av det hela ^.^

I Forserum blev det kramelikram med allesammans innan hemfärd och Lasange. Mumma :D

Växjö på fredag, ser fram emot det :) Kommer i och för sig hem senare än vad jag hade gjort om det hade varit vanlig skoldag. Men jag bryr mig inte. 17 är inte så sent xP Jag är myndig så jag får vara ute hur jag vill, när jag vill, hur länge jag vill. Haha x)

Nu ska jag göra av mitt liv någonstans. I en plåtburk kanske xD


Peace out!

Inga kommentarer: