fredag 15 januari 2010

Detta är ett fint inlägg! :)

Idag var man i Växjö med skolan. Det var trevligt :) Vi var på universitetet och fick info om, ja jag vet inte riktigt vad men det hade med franska/tyska/spanska att göra. Vi fransoser lyssnade på lärare och SYV plus en elev. Sen var vi också på en rundtur (på franska 0.0 och svenska mot slutet) och på en språklabb. Spännande! Till skillnad från de salsadansande, tapasätande spanjorerna och de bratwustmumsande tyskarna så gjorde vi INGENTING som var speciellt för just Frankrike. Vår info slutade runt 14.05, bussen hem gick 15.00. Men vi lyckades roa oss ändå. Jag och Mac hittade världens minsta lilla Pressbyrå. Den var inte stor :O

Funderar faktiskt på att gå i Växjö. Det var fint och det är faktiskt inte fasligt långt hem. Så nu har jag gjort lite småplaner:

- Ta studenten från Brinell (fast jag vill egentligen inte, vill att nästan allt kan va som det är nu!)
- Internationell administration med språk (franska)
- Kvällskurs i tyska så man inte tappar språket
- Lägga till ett eller kanske två språk och läsa på kvällen?
- Efter 3 år, flytta till Stockholm
- Internationella relationer på SU. Kurs i franska och tyska och ev de övriga språken för att inte tappa.
- Såsmåningom söka till UD:s Diplomatutbildning :D

KANON :P Jag kommer troligtvis att gå i skolan hela livet...

Peace out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Superbra plan, Emmy! Jag tror på dig! Bad move att sumpa spanskan, though... Besos, fröken J