tisdag 26 januari 2010

Nä, jag är inte sur. Jag är PISSED OFF!

Tisdag... Troligtvis den sämsta tisdagen i mannaminne.

Började 8.15 med ryska. Har inte riktigt kommit fram till varför jag läser detta språk, men någon anledning finns det säkert.

Klassråd då det var nära att tredje världskriget bröt ut då en viss lärare diskuterades. Jag har faktiskt bestämt mig för att bli neutral i denna fråga och tänker därför inte säga något mer.

Lunch där det serverades korv med potatismos (tror jag).

Naturkunskap då jag och Johanna lekte med studsbollar (varva en som inte studsade) och sedan redovisade vad vi kommit fram till för klassen. Misstänker att Alf idiotförklarade oss.

Idrott där det blev Jägarboll och Spökboll.

Tyska som bestod av Türkisch für anfänger och lite grammatik.

Hur som helst så var det väl inte lektionerna i sig som var katastrofala. Nej, utan det var resten.

För det första så har jag inte mått så bra idag, men vägrar att vara sjuk så jag går i skolan i alla fall. Skit samma om man har ont i hals och huvud.

För det andra så är vår APU flyttad. Från vecka 13 till vecka 16. Jippie! Eller inte. För tisdag vecka 16 åker jag till Rostock med tyskan. Så på det sättet blir det ingen APU för Emmy Petersson. Fattar inte varför det inte blev vecka 15, det är mycket mer logiskt. För så som det ser ut nu så är det påsklov, skola, APU. Det är ju ingen idé att börja på något nytt om man ska iväg veckan efter igen. Så det logiska vore att ha APU v. 15. Men nääää!
Ska nog fråga rektorn varför det blev vecka 16.
Personligen flyttar jag min APU till vecka 14 och gör den på lovet (om jag hittar någon plats vill säga)

Nu är Powerpointen klar också, ska bara skicka in den.


Hejsvejs

Inga kommentarer: