måndag 25 januari 2010

Det är flera ljusår tills det ljusnar

Sitter i skolan och har extremt tråkigt. Fattar inte varför jag åker upp med 07.10 bussen fast jag inte börjar förän 10. (Emmy, har dú tittat ut genom fönstret den senaste månaden? SNÖ, där har du anledningen!)

Hur som helst så finns det inte så mycket att uppdatera om. Eller, en helg har ju passerat.

HELGEN:
Fredag: Fredagsmys så klart ;)
Lördag: Emil och jag hade födelsedagsfest för Folket hos mig :) Nice. Fick massa fint, örhängen och ett halsband av Elin, Hv-tröja av Emil och Johan och "Tyska på resan" och ett paket Bratwust av Marcus (han tyckte jag skulle förbereda mig inför Rostock xD) Niklas och Sofie var så ohyfsade så de kom utan present, men jag älskar dem ändå :D
Söndag: Gjorde inte så mycket. Vaknade vid 11, åt frukost, gick upp och la mig i sängen och kollade på Disney Channel (mycket underskattad kanal, Hannah Montana är faktiskt kul så länge det är på engelska :P). Sen fixade jag lite med PP om Rwanda och försökte hitta en bra instrumental version av Bad Romance. Gick sådär. På kvällen bidde det mat och "Flickan som lekte med elden". Även om jag har läst böckerna så var den otäck 0.0

Knarkmusik just nu: Queen <3

Titti ska hoppa av Rix MorronZoo... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Varför?Varför?Varför? Det förstörde min dag! *snyft*

Har kommit fram till att Nirvanas "Smells like teen spirit" är med i Moulin Rouge. x)

En timme och fem minuter kvar tills Naturkunskapen börjar. Nu går även ett tåg från Forserum, om någon ville veta.

Händer det något kul den här veckan? Studiedag på fredag, sen Falkenberg+Ullared lördag/söndag :)
I skolan är det relativt lungt den här veckan. Har hi/sh PP tills imorgon, franskaglosor till torsdag samt att läsa uttdraget av Svindlande höjder till engelskan på torsdag. Nice, då kanske det blir lite tid till att ta tag i spanskan igen :)

Ikväll är det Guldbaggegalan, ska kolla bara för att den underbare Johan Glans är värd. Inget kommer dock att slå hans och Björn Gustafssons Abba-medley från förra året <3 Youtuba det!

Nu har medierna även konstaterat att... håll i er nu... Lady Gaga är en... Kvinna! Surprise, surprise.

Kollade lite på Help for Haiti now galan medan jag lagade mat i lördags. Christina Aguilera har klippt håret i en kort bobfrisyr. Snyggt, men jag gillade "Back to basics" looken.

Nu är det bara 55 minuter kvar så jag ska väl ta och sluta skriva skit. (inte för att jag är stressad för att komma för sent till NK, nej det blir ett så himla långt inlägg annars :P)

Förresten så det enda jag kan tänka just nu är: RostockRostockRostockRostock

Inga kommentarer: