söndag 31 januari 2010

I got my angel now

Känner att mina rubriker har kommit från låtar den senaste tiden.. Skit samma, I like it!

Ännu en helg skrivs in i historieböckerna.

Fredag: El studieodago. Satt i soffan och tyckte synd om mig själv hela dagen.

Lördag: Klev upp 07.30 för att en och en halv timme senare ge sig av med mamma och pappa till Nässjö där vi hämtade upp syster innan det bar av till Handskeryd för att plocka upp fler människor. När alla var upphämtade och inpackade i två bilar (7 pers=två bilar. Enkel matematik) så bar det av till Ullared. Runt 12 kom vi dit och det var bara att shoppa loss. Några fynd blev det och jag lyckades hålla mig borta från onödigheter (och nej, jag anser inte att "Bamse i Trollskogen" på dvd räknas som ett onödigt köp!) Klockan 15 fick vi tillgång till stugan på Ullareds camping och installerade oss. I <3 the planlösning säger jag ju bara. Efter förtäring och iordningställande blev det att hit the road igen. Denna gång till Falkenberg, som troligtvis är min absoluta favoritstad <3. Falkenbergsrevyn var riktigt skojig även i år. Svininfluensan var ett hett ämne likaså Ullaredsserien. Lovely. Efter revyn så åktes det "hem" till Ullared och ännu mer mat (om man är en Petersson så får man leva med att man äter stup i kvarten när man umgås med vissa släktingar). Sen efter en stund var det NattiNatti.

Söndag: Vaknade sisådär 07.10 av att min älskade syster petar upp madrassen under mitt huvud (våningssäng, jag låg i överslafen och hon låg i underslafen) Ibland undrar jag om hon är 25 eller 5.. Hur som helst så fixade vi i ordning våra grejer så att de andra bara kunde lasta in i bilen sen då det vankades hemfärd, syster och jag gick nämligen de 500 metrarna till Ge-Kås då det öppnade vid 8. Kallt att gå, men det gjorde inget för väl där inne var vi nästan ensamma. Det var bara att strosa runt och kolla på vad man ville kolla på. Inte heller idag blev det några onödiga köp. Sen vid 11 var det hög tid att åka hem tyckte far (på något konstigt sett hade han också kommit in på Ge-Kås under morgonen) och i och med att han kör så hade jag, mamma och Ida inget att välja på. I Skeppshult somnade jag och sen sov jag hela vägen till Nässjö.
Eftermiddagen har spenderats med att kolla på 4 avsnitt av Förhäxad. Underbar serie :)

Helgens...
Bästa köp: Kläderna, speciellt jeanslegginsarna och kjolen (hittade förvånadsvärt mycket kläder den här gången) och hårfärgen
Sämsta köp: Ingenting skulle jag tro..
Mest skeptiska: Köpte en orange kofta. Jätteskön, men orange (den svarta fanns inte i min storlek -.-) men det är väl kul med lite färg.
Förtvivlan: När jag inte hittade någon väska i lördags. Letade igenom väskavdelningen säkert tre gånger.
Lättnad: När jag på söndagen hittade en väska.


Nu har jag tänkt på samma person i tre dagar... Irriterande? Något, i och med att jag inte vet hur jag ska göra. Tänk om han gillar mig också... eller inte gör det.


1200:- fattigare i alla fall

So long suckers!

Inga kommentarer: