fredag 22 januari 2010

Oh yeaaaaah!

Fredag idag och jag sitter och diggar till gamla "Hits For Kids" skivor. Det vill säga musik som Spice Girls, Aqua, A-teens, Backstreet Boys och så vidare. Har för övrigt kommit fram till att det är jättekul att lyssna på låtar man lyssnade på när man var liten, nu när man förstår engelska. Vissa texter är lite kul. T.ex: "Boom Boom Boom, I want you in my room and spend the night together. Together in my room."

Dagen idag har varit helt okej. Ryska, svenska, engelska och matte. Lovely!
Ryska: Hände inte så mycket
Svenskan: Höll på med språkgrejen. Det är rätt så kul faktiskt, men som vanligt är det väl bara jag som tycker det xD
Engelska: Först en hörövning (då jag ställde en dum fråga, men det behöver jag inte berätta mer om. Bjuder på mig själv i vilket fall :P) Sen började vi med klassiska författare. Ska jobba med Ida och Mikaela och vi fick Emily Brontë. Kul, vet nämligen inte så mycket om henne :) Fast jag längtar ju tills vi kommer in på William Shakespeare. Då kommer jag vara en riktigt pain in the ass och bara säga att allt är underbart. Lovely!
Matte: Gick igenom typ Tillämpningar. Sista lektionen med Anna :( Men Yousef blir säkert bra han med :P

Slutsummering: En bra avslutning på en bra vecka :D

Veckans...
Ord: Sadistisk (stavas det så förresten?)
Låt: Bad Genocide, såklart!
Lektion: Samhällen och Historian. Vår redovisning kommer vara så bäst :)


Peace out!

Inga kommentarer: