torsdag 29 april 2010

She's a lady ^^

Vi börjar med dagens citat direkt.
Sofi jämför Kungen med Maria Montazami: "De är båda blåsta och lever på pengar som de tror att de har tjänat ihop själva" Detta ledde till ett asgarv från Johannas sida medans jag småskrattade och ännu en gång insåg hur jobbigt det är att vara royalist bland icke-royalister.

I övrigt har dagen varit ganska händelsefattig.
Tyska där det övades inför NP den 10 maj, vi fick även se hur NP i tyska steg 3 är upplagt. 8.30-9.40 läsa, 9.55-11.00 skriva (båda dessa är i Aulan) och till sist 11.15-12.00 höra (i typ A203)
Efter tyskan var det dags. Startskottet för årets Nationella Prov. Engelska writing var det som gällde och uppgiften blev att skriva ett personligt brev ^^ Ingen kommentar på hur det gick..
Lunch där det var något mysko, sen satt jag, Sofi och Johanna vid Fikus en stund innan vi letade debattartikel till samhällen. Det blev Beatrice Asks gredelina sexköparkuvert. Det blev en bra debatt i klassrummet :) Resten av samhällen ägnades åt lite genomgång och diskussion om diskriminering. Spännande. Jag, Sofi och Johanna har nu projketarbetesidéer för ungefär 4 liv framåt xD
Franska där det övades inför NP den 10 maj, vi fick även se hur NP i franska steg 4 är upplagt. 8.30-9.40 läsa, 9.55-11.00 skriva (båda dessa är i Aulan) och till sist 11.15-12.00 höra (i typ A225) Don't you just love to be me?!?!
Sen efter det så jobbade vi med våra skojsiga artiklar ^^
HEMFÄRD :D

Nu sitter jag här och pluggar matte... Fast jag har tappat bort boken.. Eller nä, den låg visst brevid mig xD

Imorgon är det ryska, svenska, engelska, piroger, fredagsfika, projektarbeteskurs och sen MATTEPROV.
Sen blir det Nikkes stuga på kvällen :D

XOXO

Inga kommentarer: