söndag 25 april 2010

Ångest och veckan som gått ^^

Jag har alldeles för mycket kläder i och med att jag aldrig slänger när jag köper nytt och jag har ätit alldeles för mycket den här veckan...

Hur som helst.. Emmy presenterar... DET STORA BLOGGINLÄGGET OM ROSTOCK/LÖRDAGEN/SÖNDAGEN..

Tisdag
Började med att far min skjutsade upp mig till Nässjö där man satte sig på en buss för att åka till Rostock. Det enda som är noterbart är att jag var säker på att vi skulle hinna dö 53 gånger mellan Helsingborg-Helsingör och sen ytterligare 68 gånger mellan Gedser-Rostock. Visade sig dock att isberg inte är så vanliga i norra Europa mitt i april.. Framme i Rostock så hämtade tyskarna oss vid hotellet där lärarna bodde. Jag hittade snabbt Inga (läs: hon hittade mig för jag var alldeles lost xD) och vi åkte hem (tillsammans med hennes mamma) till Kösterbeck ^^ Där så åt vi tårta, sen satt vi och snackade på Ingas rum, åt mat och spelade Wii :)

Onsdag
När man blev väckt så blev det att göra sig i ordning (udda, i och med att jag gör sånt efter frukosten i vanliga fall xD) och sen när man kom ner för trappan så var frukosten framdukad och allt sånt ^^ Efter frukosten så fick jag knappt hjälpa till och duka bort och sånt heller xD
På dagen var det skola, då först engelskaläraren hoppade på oss svenskar (jag, Jossan, Caroline och Johan gick i samma klass) speciellt mig ^^
sen var det matte, där jag som vanlig inte fattade något.
Samhällskunskap/tyska som var kul xD och idrott där svenskarna tack och lov inte behöve vara med då deras lärare var hemsk!
Efter skolan så åkte jag, Inga, Caroline, Laura, Johan, Charlott, John och Marie-Louise (kan ha glömt någon xD) till en lekpark innan vi mötte upp med de andra vid en av Rostocks kyrkor. Det var Rundvandringsdags ^^ Efter en rundvandring i Rostock så blev det fritid. Då gick jag, Inga, Caroline och Laura runt på stan där det blev lite shopping xD Sen efter ett tag så åkte vi hem och kollade på The Love Guru... Med tyskt tal och tysk text.

Torsdag
Utflykt till Stavenhagen och ett museeum om någon tysk författare som skrev på plattyska (dialekt) och sen åkte vi till Neubrandenburg där vi först gick runt i stadens centrum och sen fick vi fritid. Återigen gick jag runt på stan med Inga, Caroline och Laura. Vi käkade Döner (kebab) och glass ^^ Sen blev det hemfärd och väl hemma så körde jag och Inga Singstar :)

Fredag
Skola på förmiddagen. Först inställd kemi :) och sen geografi. På geografin fick vi svenskar (alltså, jag, Jossan, Caroline och Johan) sitta tillsammans och klura på en uppgift som vi inte gjorde. Sen kom läraren och tog med oss ut i korridoren och sen fick vi spela biljard xD
På eftermiddagen var hela gänget, alla tyskar och alla svenskar, i Warnemünde som ligger vid havet. Där gick vi omkring på stranden, fikade, åt glass osv. När vi skulle hem till Rostock igen så var det lite retsamt. Precis när vi skulle trycka på knappen så att S-Bahndörren skulle gå upp så åkte tåget iväg.. Som tur var gick tågen med typ 20 minuters mellanrum så det gjorde inte så mycket. I Rostock gick jag, Inga och några till runt på stan innan vi gick till en affär för att köpa öl (med lemon-mint smak. Ganska gott ^^) och möta upp Ingas pojkvän, Arne. Efter det gick vi till en av tyskarna, Connie, för att grilla och ha lite "avslutningsfest"

Lördag
Lämnade Rostock vid kl 10. Sorgligt. Sen hände inget skoj (förutom att jag köpte 4 alkoläsk på Rostock-Gedser färjan) förrän vi var i Helsningborg. Vi kom i land 15.45 och matchen började 16.00. Hela vägen genom Skåne och Småland satt jag och höll hårt i min kudde och lyssnade på matchen. När vi var i Markaryd ringde pappa med förslaget att om bussen åker genom Malmbäck så kunde han hämta mig där istället för i Nässjö och att jag skulle ringa i Vaggeryd. När bussen svängde av E4:an mot Vaggeryd så tog jag upp mobilen och började slå in numret. Då gjorde Teemu Laine 2-3 målet och HV71 blev svenska mästare. Ringde pappa och ringde sen Elin för att planera en Jönköpingfärd. När bussen kom till Malmbäck så var det första jag sa till pappa: "Jag ska in till Jönköping ikväll". Hemma i 20 minuter då man han duscha och fixa iordning sig och göra en macka, sen kom Fidde och Elin och hämtade mig. Till F-rum där vi hämtade Mac och sen blev det JÖNKÖPING! Där inne var det trafikkaos och en väldigt skön stämmning! Vi körde först genom stan och sen ställde vi (Fidde körde ^^) bilen vid biblioteket och gick sen omkring i stan och skrek :D Underbar känsla! Sen runt klockan 22 åkte vi hem till Marcus och kollade på "Bron till Terabitha" (stavning??) sen körde Fidde hem mig vid klockan 01 :D

Söndag
Klockan ringde 06.45 och en dryg timme senare satt jag i bilen på väg mot Ullared tillsammans med Ida, Anna, mamma och Elin :) Jag och Elin matchade i våra SM-Guld tröjor vi köpt i Jönköping och vi var inte de enda i Ullared med sådana tröjor ^^ I Ullared hittade jag en hel del kläder, där av ångest #1 där uppe xD
Sen när vi åkte hem så lämnade vi så klart av Elin och sen åkte vi hem då det vankades grillning :) Vi fick även sällskap av Jonas & Johan som kom körandes ett par minuter efter vi kommit hem ^^

Imorgon är det skola och sen på kvällen blir det kanske Nässjö igen då det ryktades om födelsedagstårta hos Ida & Jonas då Jonas fyller år imorgon ^^

XOXO

Inga kommentarer: