torsdag 15 april 2010

Bara för att jag tar 320 kg i bänkpress med en hand

Idag är det torsdag ^^ Spännande att dagarna alltid kommer i samma ordning, på så sätt slipper man ha fel, eller hur Johanna? xD

Hur som helst så har dagen bestått av tyska där det gjordes en läsförståelse och sedan jobbades i boken..
Engelska där vi (läs: Jenny) återigen påminde oss om att det är SÅ lite tid men vi har SÅ mycket att göra. Sedan diskussion om slutet i Rani & Sukh och en liten jämförelse mellan boken och Romeo & Juliet. Sen gjorde vi även en enkät med frågor som var anpassade för mellanstadiet, och jag citerar: "Har du några kompisar att vara med på rasterna"
Lunch där det bjöds på GODA ungspannkakor ;) En kaffe vid fikus på det där jag, Johanna och Sofi satt och pratade dataspel ^^
Sen så var vi fit for samhällskunskap.. Sanna hoppade på oss med frasen "Ska ni tågluffa" då vi satt längst fram och pratade Interrail.. Då vi svarade med ett jakande svar så sa nyss nämnda lärare "vad roligt" och sken upp i ett leende som är typiskt för denna nyss nämnda lärare ^^ Hur som helst så när lektionen väl drog igång så var den helt okej.. A-kassa diskuterades och jag fick panik över att jag inte har en aning om vad jag egentligen vill göra med mitt liv.
Dagen avslutades med franska.. En helt okej lektion. Leta tidningsartikel i 25 minuter, diskutera film i "helgrupp" i 25 minuter för att sedan jobba med ariklarna i 20 minuter.. Lovely indeed :D

När jag kom hem blev det att äta mat, JÄTTEGODA pannkakor...Igen :D Sen blev det ryskaplugg och Jönköping då jag var tvungen att hitta en present till min värdfamilj. På Cervera hittade jag en fin vas från Kosta Boda som egentligen skulle kosta 399 men som var nersänkt til 249 :D Så den blev det ^^

Imorgon är det fredag (hjälp, vart har veckan tagit vägen?) och jag kommer ha skrivkramp efter de första två lektionerna. Först ryskaprov och sen skrivuppgift på svenskan.. Första lektionen med Stina med, nu när hon är tillbaka :D Fast jag kommer ändå sakna Bengt lite, och hans humor. Han är inte på lika bra humör på tyskan ^^ Det värsta är dock att man själv drar sk "Bengt-skämt" ibland xD
Vi kommer att ha Projektarbeteslektion imorgon också, trevligt trevligt ^^
Imorgon är det även jag som står för fredagsfikat. Mindre trevligt.. För mig i alla fall, Sofi och Johanna är nog ganska nöjda med det :P

Nu ska jag pränta in några ryskaglosor till innan det är dags att dejta kudden.

XOXO

Inga kommentarer: