fredag 16 april 2010

Kokobombombom

Hej hej hallåå.. Roy här igen, det var ett tag sen jag skrev men Emmys hjärna gick och dog medan Emmy själv la sig under en sten för att vänta på bättre tider.

Dagen idag har varit en påfrestande historia för både Emmy och mig själv. Dagens skräckscenario var när vi upptäckte en spindel i bilen, Emmy var övertygad om att den skulle äta upp henne medan jag var stencool.
I skolan så blev det först ryskaprov som gick sådär. Emmy missade ett verb och några översättningar, men det är inte mitt fel för jag är nämligen analfabet (fråga inte hur jag kan skriva det här då!)
Efter provet så var det dags att skriva en artikel om hur medeltiden skildras i Arn/Korpen flyger på svenskan. Även där gick det dåligt, här kan vi dock skylla på att jag låg och sov och därför tog min vikarie Pål över, och han är inte särskilt smart han heller.
Vi i hjärnan fick arbeta hårt innan lunch då SPA08 övade inför Nationella på engelskan. Jobbigt, jobbigt. Sedan fick vi i alla fall ny energi då det var lunch. Kalkonschnizel och fredagsfika på det.
Sedan så kopplade vi i Hjärnkontoret av lite, då det var projektarbeteskurs.. Vi lyssnade inte så mycket. Dock så pratade Emmy, Johanna och Sofi med Stina om sitt projektarbete och hon verkade positiv, synd bara att jag inte får följa med :(
Det gjorde vi inte heller på matten, då lyssnade knappt Emmy heller ska tilläggas. Matteläraren gick igenom något som Emmy ALDRIG kommer att använda.. Så hon tyckte det var roligare att prata med Rebecca, Sofi och Johanna medan jag satt och tittade på Askpariklar och Syremolekyler i luften.

När dagen väl var slut så sprang Emmy ut i vårsolen och fick snart sällskap av Marcus och Elin som dock inte var allt för glada.. Så Emmy lyssnade lite på all dramatik och sen blev hon också mindre glad. Så därför la hon sig under en sten för att vänta på bättre tider när hon kom hem... Så jag tog tillfället i akt att kidnappa hennes dator för att skriva ett blogginlägg.. Hon kan ju inte låta bloggen förfalla under fredagen. Hur fredagsmysigt är det egentligen?

Ha det fluff! //Roy

Inga kommentarer: