fredag 31 december 2010

Ut med det gamla och in med det nya.

Det är sisådär 12 timmar och 15 minuter kvar av 2010. Dags för en summering kanske..?

2010 var året då:
*Jag blev 18
*Saker och ting som vi trodde var stabila föll ihop. Mars-april var en jobbig tid 0.0
*Alice i Underlandet; en av Tim Burtons bästa ^^
*Jag piercade naveln, något jag velat göra sen jag var typ 12 ^^
*Jag åkte till Rostock och hade askul ^^
*Hv71 tog sitt fjärde SM-guld och jag, Elin och Fidde åkte in till Jönköping för att trängas med x-antal tusen andra fans, stående i regnet och hylla våra hjältar. Regnet som föll under "We are the champions" är ett av mina favoritregn xD
*SPA08 reste i Arns fotspår.
*Jag åkte till Stockholm för att jag blev en av 15 vinnare i Föreningen Nordens uppsatstävling. Ett par riktigt trevliga dagar med riktigt trevliga människor. Dialekten när jag kom hem var som en blandning mellan Skövdemål, skånska, norrländska och min underbara småländska.
*FREDAGSFIKA blev mottot för våren.
*Uttryck som: "Sucks to be you" och "Hur går det för tant?" blev stora. Frågan är vad vi kommer ha för uttryck under våren ;)
*Jordgubbsförsäljning blev sommarens sysselsättning igen.
*Jag ÄNTLIGEN fick se Björn Rosenström på Björnholmen. Fick dessutom en kram av honom
*One word, one legend: EUROTRIP '10
*Början på sista året med bästaste SPA08
*Jag blev vuxen och röstade i mitt första Riksdagsval
*Twitter har varit värd för många konstiga konversationer.
*Seriöst; har jag bara varit i Ullared 3 gånger i år...?
*Elit Vetlanda tog SM-guld i Speedway och vad sur jag var för att vi inte åkte till Vetlanda och såg den avgörande matchen!
*Jag läste tre av de bästa böcker jag någonsin läst: Flyga Drake, Tusen Strålande Solar och Boktjuven.
*Vänner går att köpa för pengar.. Åtminstone om vännen är den snyggaste balklänningen som kommer gå ner för röda mattan ^^
*I survived the MCR mindfuck 2010
*Det bar av till Göteborg och utbildningsmässa, det var nice.
*Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 hade premiär, och jag blev (faktiskt) inte besviken
* Danger Days the true lives of the fabulous killjoys bröt 4 år av väntan..
*Jag förälskade mig i The Pretty Reckless och började lyssna mer på Paramore än innan. Återupptäckte även 30 Seconds To Mars.
*Blev jag extreeeeemt trött på Ze Gaga
*2010 var året som gav oss Justin Bieber.... YACK
*2010 var året som gav oss Ke$ha :D

Det var väl mer eller mindre det som hänt :P Nu står 2011 runt hörnet och det kommer bland annat bjuda på:
*En eventuell jobbintervju i Stockholm*18 mars, My Chemical Romance, framför mina ögon*Stockholm med klassen i maj*Paris*Balen*Studenten*Resten av livet*


GOTT NYTT ÅR :D

Inga kommentarer: