lördag 4 december 2010

Dag 3 - Mina föräldrar

Som de flesta andra människor har jag två föräldrar. Jag har en mamma och en pappa :)

Mamma heter Ing-Marie och hon är 50. Födelsedag 29 juni. Född och uppvuxen i storstadsmetropolen Malmbäck. Min mamma har en storebror som heter Per-Erik, men ingen säger Per-Erik utan han heter Pelle ;)
Mamma gör även världens godaste lasange, fiskgratäng och kasslergryta. Hon har en vana att lösa melodikrysset varje lördag och därefter städa ^^
Min mamma är bäst!

Pappa heter Anders och är 55. Han fyller år 10 maj. Han har bott i samma gård, i samma by hela livet 0.0 Han har fyra äldre bröder. Kjell, som bor i Stockholm, Bertil som bor i Nässjö och Bosse som bor i Nässjö. Den fjärde och äldste hette Sivert, men han är död. Jag vet dock inte när och av vad han dog... Det enda jag vet är att jag inte har några minnen av honom, så han kan ju dött innan 92.
Pappa är världsbäst på att laga mat och är den som står för matlagningen på helgerna :) Han är även bra på att typ betala räkningar och fixa saker som behövs fixas. Kan inte pappa laga det, då är det trasigt på riktigt. Han fixade bland annat min staionära dator när den gick sönder. Lösningen blev att han köpte mig en laptop för den stationära gick inte att laga xD Pappa fixar allt.


Inga kommentarer: