torsdag 2 december 2010

Dag 1 - Presentera mig själv

Jag är en liten filur som oftast lystrar till namnet Emmy. Om man vill kalla mig något annat så brukar det ofta vara Em, Epz, Borka eller Sir Väs som ligger närmast till hands. Jag är 18, snart 19 år och genomgår just nu en ålderskris, något som jag misstänker att mina vänner tycker är lite överdrivet.
Jag går tredje och sista året på Brinellgymnasiet där jag läser samhäll med inriktning språk. Mina favoritämnen i skolan är franska och engelska. Även religion är kul och jag älskar historia. Folk påstår att jag är en allmänbildad typ, men jag vet inte riktigt om jag håller med. Efter gymnasiet så kommer jag troligtvis plugga vidare. Antingen till socionom eller lärare.

På fritiden gillar jag att vara med mina vänner, läsa, kolla på film, lyssna på musik och sen så spenderas även en liten del framför datorn. Jag gillar även att skriva och skriver gärna noveller eller dikter. Ibland kollar jag även på tv; gärna halv åtta hos mig, Svenska Hollywoodfruar, Bonde Söker Fru eller komediserier så som Simpsons eller Scrubs. Är även ett fan av Hannah Montana!

Jag är väldigt rädd för spindlar och för att dö. Jag är även rädd för att fastna i ett mörkt hål igen, för jag vet inte om jag är stark nog att klara av ytterligare en klättring upp från mörkret. Så jag ska göra allt i min makt för att undvika det.

Som jag nämnde innan så har jag några vänner som finns vid min sida då och då. Min allra bästa vän heter Elin. Andra vänner som betyder mycket är: Niklas, Marcus, Sofie, Filippa, Johan, Emil, Sofi, Johanna och Rebecca.

Jag ger språkpolisen ett ansikte och lyckas med det irritera mina medmänniskor en hel del.

Jag älskar att skratta :D

Inga kommentarer: