torsdag 9 december 2010

Dag 07 – Min bästa vän

(Vi totalignorerar att jag inte skrev igår xD)

Min bästa vän... Jag har många sjukt bra vänner (jag umgås bara med underbara personer xD) som jag tycker om jättesuperbautamycket. Men jag måste nog säga att Elin ändå är min bästa vän.

Elin Gabriella Arvidsson är född den 19 februari 1992. Hon bor just nu i Forserum med sin mamma Carin, pappa Kjell och syster Anna. Hon har även massa husdjur, två katter Simba och Sunny samt en hästapålle som heter Mon Cherie. Hon h
ar också haft en galning till hund som hette Fliza som tyvärr var tvungen att avlivas förra sommaren. Fliza ligger begravd i skogen bakom familjen Arvidssons hus och var den bästa hunden någonsin. Jag blir fortfarande gråtfärdig när jag tänker på henne. Elin går natur/estet på Brinell och är på alla sätt och vis en trevlig prick. Hennes största intresse är och kommer troligtvis alltid att vara att måla. Hon är riktigt, riktigt bra på det dessutom.

Hur som helst så är mitt första minne av Elin att hon hade typ lunginflammation (eller öroninflammation kanske..?) sommaren innan vi började skolan och hon kunde därför inte vara med på simskolan i Storsjön. Hon är bättre på att simma än vad jag är, men jag är bättre på att dyka xD Vi gick i samma klass ända från lekis till nian.

Elin lyssnar en hel del på musik. Hennes favoriter är The Used, Linkin Park, My Chemical Romance, Baumer och en liten filur som kallas för Michael Jackson. Elin är även ganska förtjust i 80-talsmusik.

Varför är Elin min bästa vän nu då? Jo, för att hon tycker om mig för den jag är (plus alla mina galenheter) och ser det vackra när jag inte ser det själv. Hon har fått mig att må bra när jag inte ville något annat än gråta och jag behöver inte känna a
tt vi måste prata hela tiden, för ibland säger tystnaden mer. Hur som helst, så är jag glad över att jag har henne vid min sida och jag hoppas att vi alltid finns där för varandra.

Nu ska jag sluta innan jag börjar gråta.


Elin Gabriella Arvidsson och Emmy Lisa Amalia Petersson
Nu och för alltid <3

Inga kommentarer: