tisdag 25 maj 2010

...och på dagens meny har vi död Emmy med rödvinssky

Jag är död. Thank God för studiedagen imorgon!

Tisdagen har varit meningsfull till 100.
På ryskan gjorde jag massa saker som inte intresserar någon, så varför ska jag skriva det?
Samhäll, då fick jag se provet (VG :D) och sen oroade jag och Sofi oss för att Johanna var sjuk.. Men hon hade bara försovit sig *fniss* Resten av lektionen ägnades åt att försöka få en politisk åsikt..
Lunch då vi såg att politiknissar stod vid matkön :) Efter maten gick jag tillsammans med Johanna, Sofi och Sandra och pratade med dem.. Jag fick en knapp :D
Naturkunskap som spenderades i biblioteket tillsammans med Johanna, Sofi och Rebecca. Kommentaren "Jag misstänker att ni inte kommer göra någonting i biblioteket, så jag hänger med" trodde jag aldrig skulle komma från Beccas mun, men idag kom den x) I bibblan spenderade vi lektionen med att rita olika figuer, så som Bengt-Göran, Ragnar och Brunhilda :D Nya vänner är kalas ^^
Idrotten spenderades i Aulan i ungefär en kvart och sedan fick vi gå.
På tyskan gjorde jag muntligt NP med Marika och Mikaela.. Kalas ^^

Efter skolan gick jag de många stegen till Johanna, där vi tillsammans med Sofi skulle göra en budget.. Fail säger jag bara!
Sen blev det att traska 5 km, fika, konstatera att mina fingrar blir läskigt vita och till slut vinna en bok om grekisk mat xD När jag kom hem från Nässjö låg ett stort, tjockt kuvert och väntade på mig och i kuvertet låg massa biljetter.. Spännande och LÄSKIGT!

Imorgon bär det av till stan med Elin.. Dock ska jag endast köpa fika och frimärken plus ta ut 4000 kr... Sen har jag 84 kr kvar på kortet och pengarna kommer in på måndag.. Får ju även ersättningen från Föreningen Norden också, så jag är inte fattig så länge tack och lov ^^
Pengar gör mig nervös.

GRATTIS IGEN, BECCA :D

Nu ska jag kolla lite på Krig och Fred som jag köpte i Stockholm och sen ska jag sova och hoppas på att mina pengar förökar sig under natten ^^


XOXO

Inga kommentarer: