söndag 9 maj 2010

En helg att minnas..

Söndag, helgen har passerat hyfsat smärtfritt..

I Fredags bjöds det på engelska nationella och jag kan med stolthet säga att jag överlevde årets prov igen (dock så är det franska, tyska och matte kvar, så kanske inte ska ta ut något i förskott). Hur som helst så var det reading och listening som det fokuserades på i fredags. Lunch, fredgsfika och projekt passerade obemärkt förbi och till sist var det matte då Yousef hade lektion och SPA08 var i en annan värld. Seriöst, INGEN lyssnade.
Efter matten så gick jag, Sofi och Johanna till Johanna och kollade på Förhäxad och Simpsons innan vi gav oss iväg ner på stan i det härliga majvädret. Stelfrusna kom vi in på Steakhouse där det blev Kebabtallrik för hela slanten. En sväng på hemmakväll och sedan mot bion, det var dags för ALICE IN WONDERLAND. Klockan 21.15 kom vi ut från Saga och ingen av oss var besviken. Den var underbart awesome <3 Tim Burton+Johnny Depp+Helena Bonham Carter=WONDERFUL :D Plus att Alan "Severus Snape" Rickman gjorde rösten till Larven är bara underbart

Efter filmen sa jag och Sofi hejdå till Johanna och gick upp mot Skogsvallen, då hon skulle hem och jag till Ida.. Fredagen var KALAS :D

Lördagen började med att jag vaknade 07.20 av att Jonas var uppe och sprang, men lyckades som tur var somna om.
Framåt dagen så kollade jag och Ida på "Det regnar Köttbullar" den rekomenderas. Och sen somnade jag i soffan till Vetenskapens Värld (inte särskilt konstigt att man somnar) På kvällen bar det av ut till Anneberg för att Johan hade 30-års fest. Det var rätt så skoj, även om vissa fick i sig lite för mycket alkohol. Framåt 23 så var Ida tvungen att åka hem med Jonas för han blev trött (tänk vad lite alkohol kan göra med människor). Jag blev övertalad till att stanna kvar och Ida sa att hon skulle komma tillbaka senare. Minuten efter att Ida åkt så fick jag en grogg, Ida var tydligen den som tog hand om mig och när hon försvann passade de andra på även om mina andra två syskon var kvar.. Hur som helst så var den faktiskt inte så äcklig xD Under kvällen raggade även en 30-åring på mig, men det går jag inte in på här x) Hur som helst så var klockan runt 02 när jag och Ida kom hem till lägenheten igen..

Idag har man mest sovit och kommit hem till Sjöstorp igen. Jag fick köra hem :D Det var kul, även om Idas bil inte är likadan att köra som pappas.

Imorgon är det NP i franska som gäller... Yeeeheey xD

XOXO

Inga kommentarer: