fredag 16 juli 2010

Starlight

Hade tänkt och kolla på stjärnor nu i kväll, Jupiter är nämligen synlig så här års. MEN nu är det så här att:
#1. Det är molnigt ute
#2. Jupiter sägs vara synlig runt klockan 01 och jag vet inte om jag orkar sitta uppe en timme till.
#3. Efter en bra stunds googlande efter diverse stjärnkartor och fakta drar jag slutsatsen att Jupiter är synlig vid östra horisonten. Väldigt enkelt och se den när det är massa träd i öster -.-
Så min karriär som stjärnskådare blir uppskjuten tills vidare.

Torsdag idag. Har inte hänt så mycket. Jobbade. Rebecca kom förbi en sväng, det var trevligt. Sen kom Elin en sväng, det var också trevligt. Sen regnade det supermycket en halvtimme, det var mindre trevligt. Fick skjuts hem av Bitte när allt var klart, det var trevligt. Fick även med mig två liter gubbar hem, det var väldigt trevligt. Så om jag fick använda mig av ett ord för att sammanfatta dagen så blir det: trevlig!

Har kommit på att det ordet jag använt mest i sommar är: jajjemän. Måste komma på en synonym xD

Har även klått mamma i TP idag ^^

Nähä, om man skulle ta och sova lite. Ska upp vid 8 imorgon för jag och mor min har bestämt oss för att åka och plocka jordgubbar imorgon på morgonen. Jag känner mig lite skadad x) Sen blir det ett besök till banken för att kolla om mitt kort funkar utomlands och sen ska jag ta ut lite euro också. Sen nästa vecka blir det att fixa zloty och lite pund på Forex i Jönköping. Känner att det kan vara bra att ha lite pund när man kommer till London så man inte behöver leta reda på en bankomat det första man gör. Har kommit på en sak jag vill köpa. En väska i London, gärna på en av marknaderna som finns i staden. Ska göra lite research ^^ (inget Eurotrip tjöt i bloggen var det ju, Emmy!)

xoxo

Inga kommentarer: