lördag 3 juli 2010

En helt vanlig lördag :)

Idag är det lördag, fast det hade lika gärna kunnat vara fredag då det känns som så :P

Har jobbat.. Det var varmt. Jättevarmt till och med, men man ska inte klaga :) När man slutade fick jag två liter jordgubbar. Man ska inte klaga :) Väntade på tåget i värmen och cyklade sedan hem till Elin (nytt smeknamn: Sötpotatis). Det första man fick höra när man lämnat över jordgubbarna och tagit av sig skorna var: "Va bra, det här blir ju gott med lite sockerkaka. Eller vad säger ni?" Orden yttrades av Elins mamma Carin och jag och Elin slängde ihop en sockerkaka. Vi hjälpte även Carin med att sätta upp ett segel (ja, ni läste rätt! Ett segel) vid deras uteplats. Fattade dock inte riktigt varför, men någonting med skugga var det ^^
Hur som helst så satt jag och Elin och snackade medan vi väntade på att sockerkakan skulle bli klar och det blev den så småningom :) Den blev mums dessutom :D Sen var klockan helt plötsligt 18 och jag kände att jag kanske borde åka hem då det fanns saker som måste göras... Så nu sitter jag här ^^ Men det var najs :D


Annars händer det inte så mycket... Det är varmt och jag har hört rykten om att värmen ska fortsätta nästa vecka också.
Jag har lovat mig själv att begränsa Eurotripsnacket i den här bloggen men: I Paris var det 35 grader häromdagen...


xoxo

Inga kommentarer: