lördag 10 juli 2010

It's gettin' hot in here

Årets varmaste dag om jag inte har helt fel. Solen har gassat ner från en blå himmel och temperaturen har legat på en sisådär 32 grader. Vad har jag då gjort en dag som denna? Jo, steg upp klockan 06.00 för att masa mig in till Jönköping och jobba. Fick börja tidigare då det var torgdag. Kom dit ungefär 8.15, det var lugna puckar så tre frallor och fyra timmar senare kunde jag masa mig hem till Sjöstorp igen. Låt mig bara säga att cykla sex km i 32 grader, i solsken och med motvind är ingen höjdarkombination. Hemma, svettig och lagom fräsch. Åt kräm då det praktiskt taget är det enda som går att äta i värmen...Det och jordgubbar ;) Kudde, sandmadrass och iPod ut i trädgården och ner på mage.. Sov en timme. Sen så gick jag och mamma till Axlarp för att köpa två liter jordgubbar. Det var lite småkyligt..eller inte. Väl hemma så blev det duschen (dagens höjdpunkt!) och sen vid 18 tiden kom det några bekanta, Berndt och Ann-Marie som hade med sig barnbarnet Viggo, 3 år. Vi blev bästisar. Hur som helst så åkte de precis hem, efter många om och men då Viggo ville stanna. Nu ska jag snart sova ut efter en lång och intensiv arbetsvecka. Känns skönt att ha eftermiddagar nästa vecka och det är näst sista veckan dessutom *happyface*

För övrigt så är det sjukt varmt i mitt rum. Får se om jag måste ha fönstret tokmycket öppet eller om det räcker med lite. Får sova i sportbh och shorts i alla fall. Har olika pyjamasar beroende på natt just nu. Har haft flanellpyjamas några nätter nu... Intresseklubben sprängs av överbelastning..jag vet xD

Dagens kommentar står Viggo för. De skulle åka hem och alla knep användes för att få in honom i bilen. Pappa sa att jag skulle gå och lägga mig så jag gick in i huset. Någon minut senare sägs detta:
Ann-Marie: Viggo, ska du säga hej då till Emmy?
Viggo: Nää, hon sover!

xD

God natt

Inga kommentarer: