söndag 25 juli 2010

En gång är ingen gång!

Gårdagskvällen var underbar. Vid halv sex tiden drog jag iväg till Forserum med en plastpåse då jag inte ville att mitt nylockade hår skulle förstöras av regnet. Fail säger jag bara. I Forserum så blev det förfest (antar jag att det kallas xD) tillsammans med Söstra mi och hennes kompis Jennie. Vi körde Singstar och det var sjukt kul :) Vid halv 9 tiden joinade Elin oss också, men hon vägrade sjunga med argumentet: "Du sjunger och jag målar, så är det!" Kvällens skandal: Kent-singstar har inte "Utan dina andetag" som är en av de bästa svenska låtarna...någonsin!
Någonstans mitt i Singstarandet så kom Jonas (Jennies sambo) hem och smög omkring. Sen så hoppade han fram bakom en vägg just när jag och Ida (tror jag) sjöng schlager. Lättskrämd som jag är så skrek jag till och halkade till så jag ramlade ner på golvet.. Duktigt Emmy!

Vid 22 så bar det av mot Björnholmen. Där var det massa människor som man kände och alla verkade förvånade över att jag var där. Hörde: "Men det är ju Emmy!" "Tja Emmy, är du är??" och liknande hela kvällen ^^ Lustigast var dock killen som kom mellan mig och Elin när vi stod vid kravallstaketet och väntade på kvällens höjdpunkt. Han la en arm om mig och en om Elin och började snacka. "Är ni här för o se Rosenström?" osv.. Han hade fått lite mycket att dricka tror jag ^^
När Björn Rosenström började spela så tyckte alla på bakifrån så vissa stunder var det plågsamt att stå upptryckt mot staketet. Ida, jag och Elin kom ifrån varandra då de flöt bakåt. Själv stod jag med Jonas Karlsson vid min sida, blev halvt ihjälklämd och diggade ^^
När Björn spelat klart så gick jag och Elin och köpte hans nya skiva för 40:- samt fick den signerad av honom och en kram. Han var sjukt bra på att kramas :)

Sen bar det av hem mot Forserum och med tanke på att jag var trött och inte sugen på o cykla hem i regnet så sov jag hos Elin, det var riktigt trevligt med tanke på att jag åker snart. Det blev nattamacka och sen låg vi i sängarna och tjötade till klockan var runt 3-3.30, men det var sjukt trevligt. Vaknade 12.10 och då var Elin borta (vi har snackat om det där förut och jag har sagt att hon får väcka mig). Frukost och sen asgarv med systrarna Arvidsson innan jag och Elin pallrade oss bort till Konsum och inhandlade lite godis och sen åkte jag hem...

AWESOME LÖRDAG :D





Inga kommentarer: