tisdag 20 juli 2010

Helan går och Halvan åker radiobil..

Tisdagen den 20 juli har nog varit en av de konstigaste dagarna på länge.
För det första så skulle det göras ett "expriment" i Jönköping. Det vill säga ha två jordgubbsstånd i Jönköping samtidigt, ett på Hovrättstorget och ett på Hamnplan. Det betydde tre säljare, två som kör dubbla pass och en som byter av. Jag började på Hovrättstorget och vid 12 kom Ida och bytte av mig så jag fick lunch och vid 14 så befann jag mig på Hamnplan. Hur som helst så dagens första liter jordgubbar såldes till fransoser. Så idag har jag pratat franska :D Inte nog med det, fransosen sa även att jag pratade bra franska. Vid 12 blev det som sagt lunch. Åt och sen gick jag in på Gina Tricot. Gick ut 150 kr fattigare, men en tröja och en kjol rikare :)
På Hamnplan så kom det senare under dagen fram en kille som frågade: Är det bra jorgubbar du säljer?
Jag: Jadå, prova själv *sträcker fram en provsmakaliter*
Kille: Nä, jag kom ändå inte för jordgubbarnas skull.
Sen gick han. En stund senare kom han tillbaka.
Kille: Jag glömde o fråga, vad heter du?
Jag: Emmy
Kille: Fint namn
Jag: Tack
Kille: Jag heter Jimmy. blablabla. Kan jag få ditt nummer så kanske vi kan fika någon gång?
Jag: Jag ger sällan mitt nummer till folk jag inte känner...
Kille: Okej, men du kan ju ta mitt nummer och skicka ett sms eller nått.. Babbel babbel

Så det slutade med att jag fick hans nummer... Yey *NOT*
Sen har jag även blivit kär idag.. I en norrman! Seriöst så måste det vara världens näst charmigaste norrman i världen (efter Alexander Rybak of course). Han köpte jordgubbar av mig och minuten efter han gått så dog jag ^^

Just nu kollar jag på Morden i Midsomer. I love Tom Barnaby! Synd att det är sista säsongen med just honom :/


Pusshej!

Inga kommentarer: