söndag 19 september 2010

Stars are burning

Hejsan hoppsan på denna valdag! Hoppas alla utnyttjar sin rösträtt och skuttar iväg till Vallokalerna idag :) Tänk på att i andra länder så DÖR folk för att få rösträtt, så jag anser att det är viktigt att man själv röstar när man inte behöver dö och sånt... Ja, hoppas ni fattar vad jag menar ;)

Vi börjar med en update.

I fredags... ja.. Naturen var skoj. Jag och Sofi var riktigt duktiga med att utföra experimenten, däremot var vi inte lika duktiga på att komma fram till några resultat.
Lunch, risgrynsgröt. Mumma ^^ Kaffe på det och sedan engelska och tal. Jag fick börja. Kände att det gick bra. Sen kom Sofi, Johanna och Jessica och bara sopade banan med mig! Så efter engelskan kände jag mig inte alls lika nöjd med mitt tal som jag gjort före.
Någonstans mellan engelskan och svenskan så fick jag och Johanna en liten släng av flumsjukan också.. Lovely!
Svenskan, var i stort sett meningslös...
Det var även resten av fredagen x)

Lördag: Vaknade :D
Sen åkte jag, mamma och pappa in till Jönköping för att besöka den hemskaste affären ever; Biltema! Lyckades i alla fall flirta till mig ett paket med plastmappar :D Så nu gör jag ytterligare ett försök att inte ha alla papper i kollegieblocken :)
Sedan när pappa (äntligen) var klar på Biltema åkte vi till Kinnarps Arena för att kolla hockey :D Köpte en sjal för 40:- där (läs: jag ville ha den, men hade inga pengar med mig. Pappa sa att mamma kunde köpa den till mig och det gjorde hon.) Sen innan matchen drog igång så hissades Pelle Gustafssons tröja upp i taket. Han fick stående ovationer när han kom in på isen och han blev verkligen rörd när han talade till publiken :´)
Matchen var helt okej. Första perioden började bra då Hv gjorde 1-0 redan efter tre minuter. Hv ägde spelet fram till 13 minuter in i första då Brynäs gjorde ett så billigt mål och kvitterade till 1-1. Andra perioden var lam. Hv stod inte att känna igen och Brynäs tog ledningen med både 1-2 och 1-3 (om jag inte minns fel). Tredje bjöd dock på action då Hv lyckades reducera och även kvittera. Då gjorde Brynäs 3-4. Spänningen var olidlig. I 16.e minuten gjorde Hv 4-4 och jagade ett avgörande mål de sista 4 minuterna. Dock gick det till förlängning, fast det tog bara 50 sekunder så gjorde Hv 5-4. That's good :)
Resten av kvällen spenderades hemma... Kollade på Parlamentets valspecial. Sjukt kul emellanåt. Tyvärr hade det blåa laget stolpskottet Petra Mede med. Hon är inte rolig någonstans. Det röda hade desto bättre komiker. Henrik Hjelt, Magnus Betnér och Soran Ismail, som alla tre är några av mina favoriter!

Idag så har jag pluggat lite religion innan det bar av fram till Forserum och vallokalen (skolans matsal). Lite läskigt var det allt att rösta. Det var knappt att jag fick ner valsedlarna i kuverten. Hoppas att jag röstade rätt nu, annars röstar jag på Sossarna i nästa val, i ren protest x)
Ikväll kanske det blir att åka fram till Världsmetropolen Forserum ännu en gång. Får se ^^

Imorgon är det Studiedag :) (och jag har namnsdag, men det bryr väl sig ingen om)

xoxo

Inga kommentarer: