tisdag 14 september 2010

"I swear to drunk I'm not God"

En ny vecka har påbörjats

Börjar dock med söndagen. Vid 19-tiden satte jag mig för att läsa lite i "Tusen strålande solar" då jag bara läst 6 kapitel. Klockan 02.19 så var boken utläst. Detta var kanske mindre bra då väckarklockan ringde 05.23. Hur som helst så var det en av de bästa böckerna jag någonsin läst! Kunde inte släppa den (obviously). Den är sjukt sorglig, mycket sorgligare än "Flyga Drake". Det fanns ett parti i boken då jag inte kunde fortsätta läsa utan bara grät i ett par minuter. Men så underbart bra!

Måndagen: Franska då jag och Carro satt i A229G och lyssnade på en text. Sen kom Anneli och då började vi även översätta texten. Den var sorglig, fick nästan tårar i ögonen..
Efter franskan var jag död så när Jenny sprang förbi i korridoren så frågade jag henne om det var ok att jag drack kaffe på lektionen, då det inte blivit mycket sömn under natten. Underbar som hon är så fick jag det *happyface*. På engelskan så blev vi tilldelade romangrupper. Jag är med Ida och Becca :D Självklart drev Jenny en del med min dödhet, men det är smällar man får ta xD
Religion... Buddhism... Dukkha... Jag minns inget..
Tyskan var helt okej ändå. Satt och skrev på en text hela lektionen.. But I miss Beeeeengt!

Idag, tisdag, så har det inte hänt så mycket. Svenska i en halvtimme, lagom tid för att läsa ett häfte och bryta ihop för att min text är så dålig.
Sedan skolfoto...värdelöst
Idrott där det inte gjordes så mycket. Sprang lite.
Skolval.. eller sitta i Aulan i 1½ timme och glo. Ingen Natur :D
Sen efter skolan gick jag, Vince och Den Lille ner på Thimons efter ett spontant fikabeslut i Aulan. Med varsitt wienerbröd och varsin kopp kaffe satt vi och snackade strunt i 1½ timme, innan det var dags att ta bussen hem. Det känns som vi har fikat oss igenom de första veckorna på årskurs tre. Me likey ^^ Får fika snart igen, då med Becca (om jag känner oss rätt så kommer det inte dröja allt för länge innan vi sitter på Thimons igen xD)

Nu ska det pluggas lite franska glosor :) (varför gjorde jag en smiley??)

Det är jättesvårt att skriva på datorn med ett plåster om höger pekfinger... Det är för stort och för halt x)

xoxo

Inga kommentarer: