fredag 3 september 2010

Do you really wanna live forever..

Hejhå. Redan fredag och vecka 35 har sprungit förbi utan ett enda blogginlägg. Skäms på mig! Hur som helst, här kommer en update.

Måndag
Tillbringades i skolan, med franska, psykologi, religion och tyska. Kommer inte ihåg så mycket av lektionerna dock. På kvällen så åkte pappa och jag till Nässjö Station för att hämta Inga.

Tisdag
Skola. Svenska, meningslös idrott och naturkunskap stod på schemat. Därefter så hoppade Johanna av naturen (-.-), sen blev det att dumpa av Inga vid A209 och sen säga till Hultqvist att "oh, nej! Jag hinner inte vara med på denna tyska steg 3 lektionen som säkert är jätteintressant" för att istället springa iväg och sitta vid trädet med Sofi och Johanna. Där skulle vi egentligen göra upp en resplan...det gick sådär ^^ När Inga och Rebecca var klara med diverse lektioner så gick vi fem (xD) ner till stan för fika på Thimons och efter det bar det av mot bowlinghallen. Riktigt kul med bowling, det var sjukt längesen. Tyvärr gick det inte så bra för mig. Kom näst sist. Men jag anser ändå att vi får ta och göra om det någon gång, med eller utan tysk :P

Onsdag
Besök i Huskvarna. Först så gick vi upp till en utsiktspunkt, där man såg sydspetsen av Vättern och så klart Huskvarna och Jönköping. Efter lite fototagning så blev det att traska ner för berget och besöka Husquarna Fabriksmuseum, det var ju.....intressant..? Därefter så bar det av till Jönköping och A6 där hela gänget åt på IKEA (mums) och sedan blev det shopping. För min del blev det en klänning, en jacka och en skiva.. Men trevligt var det :D

Torsdag
Skola igen. Psykologi, engelska, naturkunskap och tyska. Eller tyska vet jag inte om jag skulle kalla det. Vi satt ett gäng i Ina's. Det var jag, John, någon i tyskagruppen som jag inte kan namnet på och så 5 eller 6 tyskar. Så jag och John bestämde efter 10 minuter att nu skiter vi i det här och så gick vi. På kvällen blev det avslutningsfest hos Sofie. Grillning, Singstar och galen tyskdans gjorde kvällen riktigt lyckad :)

Fredag
Idag var det dags att säga hej då till tyskarna :( Tåget var i tid :O Sen efter de åkt så blev det skola och naturkunskap, som var skoj. Kolla på saker i mikroskop är alltid välkommet. Därefter mat, pannkakor och fredagsfika på det. Engelska, där jag tappade bort Sofi som stod precis framför mig, det ledde till att jag bröt ihop i ett gapskratt och tappade böckerna på golvet xD resten av lektionen spenderades med att lyssna på Jenny och sen sitta i bibblan.
Även svenskan spenderades i bibblan ^^

Nu är det helg. Men jag har tyska, franska och en liten engelskaläxa till måndag så hur mycket helg det blir återstår att se ^^

xoxo

Inga kommentarer: