lördag 28 augusti 2010

I keep dancing on my own

Första helgen på skolåret. Veckan har varit bra, må jag säga. Här kommer en update:

Onsdag
Första dagen med lektioner.
Engelska C: Kursmål samt en True or false stencil om sommarlovet
Religion A: Kursmål, miniplanering samt ett diagnosiskt test. Jag tror att jag kommer tycka om Religion :D
Samhäll C: Gick på samhällslektionen, kommer dock inte ihåg vad som skedde
Franska: Nya böcker, snack med stegfyrorna, uppgift om att göra redovisning om en resa man gjort/vill göra. Helt okej lektion ändå.

Torsdag
Samhäll: Planering inför Skolvalet
Psykologi A: Introduktion till ämnet. Verkar vara kul :) Skön lärare dessutom.
Engelska: Jobb med True or false stencilerna samt ett test som gick sådär. Kom upp till nivå C1, men det var knappt... Hur som helst så ska jag bli bättre
Naturkunskap B: Vår kära lilla Alf sa hej och sen drog vi igång direkt. Cellbiologi, helt okej område faktiskt. Borde skapa en ny fb-grupp: Tystnaden som uppstår när SPA08 vet vad osmos är xD Alf kom av sig för att vi kom ihåg osmos. He loves us x)
Tyska: Det tog tre minuter innan jag saknade att ha Bengt som lärare. Men det blir säkert bra när man vant sig vid Bengt Hultqvist ändå. På lektionen vet jag inte om vi gjorde så mycket... Dog inombords xD

Fredag
Engelska: Jobb med grundskolegrammatik, eller förlåt, lågstadiegrammatik. Det värsta är att man kan det när man jobbar med det i grammatikböcker, men sen när man skriver saker så gör man samma småfel ändå.
Svenska: Förberedelser inför betygssamtal typ...

Sen efter skolan bar det av till Johanna där hon packade ihop lite grejer på tre minuter och sen gick hon, jag och Sofi (Becca var tyvärr tvungen att jobba, annars hade hon också följt med) till marknaden och gick omkring där tills vi konstaterade att vi var hungriga, så det blev kebabtallrik på Steak House. Sen skulle Johanna åka hem till Gurkstaden, medan jag och Sofi gick kvar på marknaden. Jag pratade med SAFE, men de sa inget viktigt ändå.

Ikväll kanske det blir att åka fram till Forserum :D Det har varit saknat!

xoxo

Inga kommentarer: