fredag 13 augusti 2010

Home Sweet Home

I onsdags kom vi hem till Sverige och igår kom man hem till Sjöstorp. Skönt faktiskt ;)

Har inte skrivit sen Berlin, men har inte orkat eller haft tid egentligen.

I Paris så gick vi i 11 h. Vi var rätt så döda när vi kom hem till Vandrarhemmet, men det var värt det för vi fick se mycket av staden. Place de la Bastille, Notre Dame, Louvren, Sacre Coeur, en fantastisk utsikt över Paris, Moulin Rouge, Triumfbågen och Eiffeltornet. Vacker stad!

I London så gjorde vi en massa grejer, det mesta har jag nämnt på Facebook så orkar inte skriva ner det här ;) Men London är en helt underbar stad!

I onsdags flög vi hem. Innan vi gick på planet var jag sjukt nervös, som jag alltid är innan man "boardar". Men så fort jag satt mig på min plats på planet så släppte nervositeten och jag blev lugnare och mer förväntansfull. Ca 2 ½ timme senare dunsade vi i marken i Västerås. Där blev vi upphämtade av Johannas morfar, som skjutsade hem oss till Johannas mamma. Där blev det köttbullar och makaroner och jag tror aldrig att vanliga Mamma Scans har varit så goda förut x) Därefter dunsade vi ner oss i soffan och zappade runt innan vi började roa Nova (Johannas lillasyster, gulligaste ungen i världen) med att kolla på Teletubbies. Har aldrig sett en människa bli så fascinerad av Teletubbies förut. Efter en stund kom Johannas kompis Ellen och efter ytterligare en liten stund kom Johannas syster Frida. Fullt hus med andra ord. Det blev god mat, en tripp till Ica för att köpa godis och sedan satt vi fem, Johanna, Sofi, Ellen, Frida och jag, och spelade Monopol och asgarvade. Riktigt kul kväll!

Igår så blev jag och Sofi avsläppta på Västerås tågstation, som är mindre än Nässjös. Det känns bra :P Tågresan hem var seg. Åtminstone biten mellan Västerås och Norrköping. Kom på att Eskilstuna verkar vara meningslöst, men sen kom jag på att Kent kommer därifrån. Då blev det lite meningsfullare ;) Väl i Nässjö möttes man av mamma och pappa. Sen bar det av hemåt.

Idag vaknade jag vid 8.43 av åskan. Inte helt uppskattande. Låg och lyssnade på regnet en stund, innan jag masade mig upp vid 9.30. Sen dess har jag praktiskt taget bara suttit vid datorn. Om ett par timmar (när syster har slutat jobba och kommit hit) bär det av till Falkenberg för att tillbringa helgen där :D


Men ha det så bra så skriver jag något mer värdefullt en annan dag xD

xoxo

Inga kommentarer: