fredag 11 februari 2011

Framtiden...

(Jag vet att jag ger både Johanna och Sofi ångest nu..men det får de ta :P)

Okej.. Om fyra månader tar vi studenten. FYRA MÅNADER! Grejen är att jag inte vet om jag vill plugga vidare eller inte. Jag både vill och inte vill.

Fördelar med att plugga vidare:
- Man har skolan i färskt minne.
- Behöver inte prioritera jobbsökandet.
- Den eventuella lägenheten med Beccus i Linköping.

Fördelar med sabbatsår:
- Jag behöver inte tänka på om jag verkligen KAN jobba i Frankrike i sommar, utan gör det jag vill.
- Spendera en längre tid i Frankrike, kanske som au pair.
- Seriöst så vet jag inte om jag orkar plugga i 5 år till när jag ens inte är säker på om det är lärare jag verkligen VILL bli (även om jag tror det)

Grejen är att jag verkligen vill åka och jobba i Frankrike i sommar (annars hade jag ju inte sökt) men är osäker på om jag verkligen kan dra utomlands när så mycket ska fixas i Sverige om jag pluggar vidare / flyttar

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!

xoxo

Inga kommentarer: