söndag 21 december 2008

Underbara älskade


Min favoritfilm är Titanic. Varför? Jo, det är en bra story, men sen har jag alltid varit intresserad av historien om den riktiga Titanic, det är en historia som fascinerar mig. Och filmen återspeglar händelsen väldigt bra, och skådespelarna som spelar Captain Smith, Bruce Ismay, Mr. Andrews och Molly Brown som alla var med på skeppet i verkligheten också, är väldigt lika de riktiga personerna.
Jag är så glad över att jag fick 4-disc utgåvan av Titanic av min syster så att jag slapp låna (kidnappa) hennes gamla vhs hela tiden.


Om du inte har sett Titanic, så rekomenderar jag den. Den är kanske är liiiite lång (3h o 7 min) men den är underbart bra! <3


"I love you Jack"
"No, don't you say that. Don't you say goodbye, not yet"
"But I'm so cold"
"Listen Rose, you're gonna make it from here. You're gonna grow up, make a lot of babies. You're gonna die when you are a old lady. Warm in her bed. Not here, not like this, not tonight"

Inga kommentarer: