söndag 28 december 2008

Söndag

Sitter och "pluggar matte" (lyssnar på musik, är inne på msn, skriver i bloggen och råkar ha matteboken uppslagen). Väldigt roligt. Anna, mattelärare, har gett oss läxa. Vi ska vara klara till sidan 159 till när det nu var bara för att hon åker till Thailand och kommer tillbaka typ veckan efter skolan har börjat.

Tröstar mig med att det är fint ute i alla fall. Rimfrost på träden och marken och himlen är alldeles rosa. Breathtaking. Ibland tycker jag faktiskt om att bo ute i ödemarken. '

*Läser i matteboken* Ange i vanligt språk vad uttrycket x-4 betyder. Jahopp. Hur gör man det då? Jag fattar ju, men jag kan inte förklara.. Det är ju x-4, det är väl inte så svårt att fatta, eller?

Varför är ingen rolig inne på msn? Hallå??? Någon, som vill tjöta? Nehepp, varför inte då?

BTW, jag är förälskad. I en sida. Karaokeparty.com heter den, är precis vad det låter som. En sida med massa karaokelåtar. Man kan välja om man har mikrofon och på så sätt får poäng eller ingen mikrofon och inga poäng. Ganska svårt, men kul. De låtarna jag har fått bäst på är My heart will go on och The Rose, men Total eclipse of the heart och If I were a boy gick ganska bra också.

Puss
/ Emmy<3

Inga kommentarer: