tisdag 14 april 2009

A night to remember...

Natten mellan den 14 och 15 april betyder något speciellt för mig. Varför då? Jo för att det var den natten som Titanic sjönk 1912.





Ända sen jag såg filmen Titanic för första gången för minst 10 år sedan så har jag varit fascinerad av myten, legenden och historien om Titanic. Filmen har jag sett ett oränkebart antal gånger. Kan sitta och säga replikerna medan filmen rullar och jag vet det mesta som är värt att veta om skeppet och haveriet.


I julas fick jag en bok om Titanic. Det sa "tjoff" sen var den utläst. Underbar bok, den är min älskling <3





Varenda gång jag ser ett fel om Titanic så får jag ryck. Seriöst, i höstas på svenskan så jobbade vi med referat och så fanns det en text om Titanic. Herregud, säger jag bara! Har aldrig varit med om en så felaktig text! Det stod massvis med bullshit, som att kaptenen hette E.C Smith (han hette E.J Smith). Jag var så förbannad att jag skrev ett tillägg till min lärare om allt som var fel i texten och massa. Tyckte att det var svårt att referera den texten i och med att egna åsikter är förbjudet i referat. Men Stina (min svenskalärare/ena klassföreståndare) var så snäll så att jag fick skriva ett tillägg :D Så jag rabblade upp alla fel och sånt. Och när jag fick tillbaka referatet så hade Stina lämnat en kommentar och hon skrev att hon inte visste att det fanns så mycket fel och att det var tur att man hade en expert på området xD



Pusshej/Emmy<3

Inga kommentarer: